mari ikuti blog ini....

Tuesday, November 9, 2010

One World Hotel

Ada banyak masa untuk blog hari ni. Yela, semalam di ofis sehingga jam 3 pagi. Maka selepas deadline memang masa untuk suka ria seketika di ofis sebelum keje2 akan datang lepas ni.

I tak de hutang CHM kan? Last weekend pun tak buat apa2. tak de aktiviti menarik pun. Tapi bila bersama perempuan gila dan wanita portugis adalah aktiviti paling best. Cuma sekrang ni i rasa nak mengeluh. Sebab i rasa i dah lama tak rehat yang betul2 rehat. Dah lama i berangan nak g bercuti. At least duduk kat hotel bangun tido lambat. Swimming kat pool dan jalan2. ntah bile la i boleh buat sume tuh. Masalah paling utama adalah $$$$. I bukanlah orang kaya yang boleh petik je nak pegi mana kan. Tapi kalau dapat duduk hotel area2 kl pun ok. Ada sapa2 nk spedo or ajak i bercuti? I nk cuti free... camne? Boleh tak? Jangan nak berangan!!!!!

Hari ini i dah tak nak berangan lagi pasal Sang Indah, Sang Setia atau sebagainya. Walau pun mungkin Sang Setia ada respon positif tapi malas nak fikir buat seketika. Seketika bermaksud sampai selesai i tulis entry ni. Lepas tuh sure lah i akan berangan balik.

Hari yang sangat mengantuk sebab tak de kerja. I dah baca GLAM lelaki dari kulit ke kulit. Bukan mudah i nk buku ni. Nak exam pun i tak baca kulit ke kulit. Sebab bosan, sume i baca. Dan baca blog top to toe. Selalu kalau panjang2 i jarang nak baca.

Jap2... i ada keje..nak call Nur Amina...

ikan kembung masak ladprik

U olss, sekarang jam menunjukkan pukul 12.45 tgh malam ye. Cube teka i kat mana sekarang?? I masih kat ofis ye.....sgt gigih mencari sesuap nasi. Kata ko!!!!

Ahad lepas i gigih ke kolam renang dgn harapan dapat jumpa Sang Indah. Tapi sedih..mungkin bukan jodoh dgn Sang Indah. Tapi yang pasti Sang Setia tidak mengecewakan. terbaik!!!!!

Sekian.

Thursday, November 4, 2010

mihun sup tak nak seafood

sangat rindu pada wanita portugis dan juga perempuan gila itu....dah lama tidak mengkeji antara satu sama lain.bile lah boleh lepak sama kan...esok pulak sah2 la tak boleh sbb cik nina nak raya...errrrmmmm...jom.....

apelah costum cik nina esok???

Tuesday, November 2, 2010

MENUJU PUNCAK!!!!

sebelum keseronokan di pd seperti yang digambarkan dalam entry sebelum ini, ada satu lagi keseronokan yang berlaku sebelum bergerak ke PD.heheheheh...actually dah lama memang memasang niat nak lakukan aktiviti ini. barulah sabtu lepas kesampaian. jom mendaki broga....

plan nak ke broga dah buat seminggu awal, ateem dah roger cakap nak naik broga. i pun on jah....tapi i down la kan sebab kul 4.30 dah call i kononya kul 5 berkumpul. tapi akhirnya tetap i menunggu manja di patronas sek 15.

sampai kay kaki bukit broga masa tuh still gelap lagi. lupa lah pulak nak bwk torch lite, makanya jalan ikut org depan je la. memang seronok sebab bergelak ketawa dan yang paling penting adalah pose2 sambil mendaki. yessssss....

dari satu puncak ke puncak yang lain. pelbagai pose kami lakukan. demi tak nak kalah dengan min maka gigih ke puncak broga yang betul2 puncak. sampai je atas puncak cuaca memang mendung teramat. cepat2 kami pose atas batu sebab nak turun balik. baru je nak gerak turun hujan turun mencurah-curah. sangat takut ketika itu ye. gigih jugak turun perlahan2. hujan tak lah lama, tapi bila dah hujan sah2 la jalan licin kan. maka sangatlah mencabar ketika nak turun bukit. bahaya ye... tapi tetap seronok...

alhamdulillah selamat sampai ke bawah. walau pun cerita i lite2 je, tapi i rasa u olss dapat rasakan keseronokan mendaki bukit broga...yang tak tahu sila google ye. dan yang lebih seronok adalah bersama rakan2...dah la memang dah lama tak jmp diorng......thanks korang!!!!

ahli2 broga - ateem, intam, fareed n pejul....
spt biasa gambar dalam fb k.

CHM...staff day

Mari kite berblog sekejap. CHM kembali lagi. Kali ini memang menarik. I ke PD untuk staff day. Perkataan pertama, SANGAT SERONOK!!!!!!

Percaya atau tidak ini adalah staff day pertama bagi i. walaupin dah byk keje i pindah2. i tak tahu la camne nak gambarkan keseronokannya. Dari hari sabtu sampai isnin. Sukanneka, bbq, polo air, volleyboy dinner dan segalanya. semuanya seronok. Yang paling best semuanya sporting nak join sama dan bersuka ria. Jerit2 bagai. 3 hari dua malam kat Pemaisuri Resort memang best. Walaupun sampai rumah badan sakit2.

few moment2 yang tak boleh lupa .....

kena benam dalam air oleh abg boy (tunggu pembalasan tahun dpn)

gambar lompat2 tepi pantai – tak kisah lah org tgh final volley ball kan...tetap lompat2 bergambar.

Kak azie kene benam oleh nazirul – ko mampu.

Negeri Sembilan kalah bola masa kami tgh ber BBQ.

Malam dinner menari ramai2, siap bos pun sama joget dan poco2....bos ko mampu!!! Pn. Zu mmg terbaik....

JIKA KAU TAK DATANG!!!!

semua moments bersama rakan2 sekerja. Thanks bos, bos2 besar, kakak2 n abang2, semua rakan....luv ya!!!!

- gambar tunggu la ye.. tak pun sila ke FB saya.

Thursday, October 28, 2010

Bulan Purnama Malam

Mari curi masa untuk blog ini sekejap. Tak yah nak curik masa lah, bukan ada keje sgt nak buat. Walau ada kerja ko yg malas nak buat kan. Ye2. angguk kan sahaja.ok, jgn nak marah i merepek dalam blog ini atau u olss nak cakap i selalu berangan menulis. Tolong lah faham situasi i yang memang kerja untuk berkarya sepanjang masa.Jadi dalam blog inilah i nk merepek dan merapu. Dalam bekerja i kena fokus dan menggunakan ayat2 yang betul serta susunan tatabahasa yang tepat. Tak boleh nak buat seperti ini. Sekali lagi i nak cakap, blog adalah tempat i merepek dan merapu juga memasang angan2. i rasa seperti bebas untuk ketuk2 pada papan kekunci ini.

Semalam i sgt kecewa dengan mutu tidur i. semalam adalah waktu paling awal i masuk tido. Lebih kurang jam 11 i dah tido. Konon berangan yang i akan tido lama. Tapi jam 12 lebih ada pulak yang mengganggu i tdo. I memang down. Apa kan daya demi....maka gigihkan sahaja....

Malam semalam jugak BB i tetibe buat hal. I off n i on kan semula. Tanpa i sedari waktu pada jam hp tidak selari dengan waktu sebenar. maka akibatnya pagi tadi terlambat la i bgn untuk kerja. Lambat lite2 jah. Bangun tido jam kat bb kul 830 (bgn sebelum alarm berbunyi k), terus la mandi. Lepas mandi i tengok jam di dinding dah jam 9.00. wahhh..setengah jam la i nak mandi. Bukan banyak celah pun i nak cuci kan. Dah lama dalam keadaan pelik baru i sedar jam kat bb salah. Tapi tak la lambat sgt masuk ofis. Mcm biasa je.

Hari ini miss nina tak kerja, apelah die buat kat umah tuh. Ajak i lunch sama, tapi tak boleh sebab i nak keluar mencari ilham berkarya. Kata ko!!!!


Wednesday, October 27, 2010

tasik pura cendana

Mari kita berblog sebentar. Ini lah masa nak update. Selepas selesai deadline dan ada masa untuk goyang punggung atas kerusi goyang ini. Baik, kembali kepada Sang Indah saya perlu berhenti angan2. ye2, i sedar memang ia tak kan jadi kenyataan. Tapi i masih positif die terdelete no i. Cuma masih berharap agar ada keajaiban yang akan berlaku nanti. Bile??

Kita fokus pula kepada Sang Setia. Yang ini tidak lah seindah Sang Indah. Tapi cukup sekadar sedap mata memandang. Ala, dia pun pandang i jugak. So, sama2 memandang la kan. Bukanlah i bertepuk sebelah tangan. Milo ais pun i sanggup walau pun sekadar satu sedutan. Kalau boleh nak order macam-macam lagi. Adakah???

Malam ini atau mungkin kejap lagi i nak bertemu Sang Mantan. Mantan?? Sejak bile lah i jadi kekasih die. Tapi Sang Mantan i memang ramai. Hahahaha.... nina cakap i bitch. Nak ngaku ke tak?? Errrmmmmm....tak la, mane ade. Tak baik cakap i macam tuh.

I pun tahu kenapa hormon gatal i meningkat sekarang ini. Rasa nak menggatal je. Lagi pun rezeki tengah datang, nak buat camne kan. So sementara hormon gatal tgh ada ni baik i menikmati sebelum i bosan dan hanya mahu duduk rumah sahaja.

Ok, sekian terima kasih.