mari ikuti blog ini....

Tuesday, July 7, 2009

CHM...saya bangga menjadi anak Mustafa

saya sangat GIGIH...itu la kot yg saya dpt katakan ttg dr saya kala ini..huhuhu...CHM kali ini mnjadi CHM yg sgt gigih...ok mari bercerita...

mungkin ramai yg lum tau saya dh tukar keje...kini saya mnjadi fasilitator schoolnet..tugasnye mudah..membantu perkembangan ICT di sekolah..maka saya telah ditempatkan di salah sebuah sekolah di daerah jeram, kuala selangor....(name sekolah adelh rahsia)

cerita CHM..jumaat lps saya tamat training untuk FS ni..seminggu dok kat ILP Kl...sedeh..tiap malam berperang dgn nyamuk...dlm training 2 kami diajar ttg penggunaan dan pengaplikasian ICT di sekolah..sbb itu mmg tugas kami selaku FS...mls nk cite psl training 2..x de yg mnrik pun...

jumaat lps abis training saya pulang ke shah alam..berjumpa bonda tercinta..hehehehe...mlm 2 mmg x kuar coz pnt sgt..ye la...seminggu x cukup tdo..bls dendam la...
sabtu 2..mula2 plan nk g mvie ngan kak long ngan anak2 skali la...tp malangnye tiket utk Tranformers dh abis...tp saya ttp kuar ngan kak long..teman dia cr baju la...pastu beli ape bnde ntah...sambil bersiar2 mencuci mata di Curve (mcm x mnrik sgt ari 2)...tp yg pntg kak long blanje Croc...thanks..warna pink..lalalalal....mlm 2 kuar lpk ngan ezane n azreen jap..lm gak la x jmp diorg..lpk2 jap je...pastu blk umah utk memulakan hari esok...

actually fokus CHM kali ni adalh hr ahad je...mari memulakan pengembaraan...spt yg saya dh ckp td, saya ditempatkan di sekolh di daerah jeram..maka ahad itu saya memulakan perjalanan ke jeram..tmpat yg x pernah saya pergi..sgt2 survive sorg2...dr s alam ke jeram semuanye berjalan lancr..sy ikut je signboard....tempuh ijok bagai..tmpat ape 2????....hahahahaha....alhamdulillah...mudah je saya jumpa sekolah tmpt keje baru ni...sekolah pun tepi jln besar...tp yg amat membimbangkan kini adalah tempat tinggal...dr tgh hari hr saya smp sehinggalah lewat ptg saya x mkn sbb berjalan mncari umah sewa..semua taman saya msuk..semua kmpg saya redah..malangnya x jumpa pun umah sewa...ade la umah tinggal tp x de iklan pun.perut dh ala2 konsert malam pesta indonesia dh...tanye pnduduk tempatan tp diorg pun x tau..saya cari smp ke kuala selangor..bukit melawati 2....(yg msk dlm buku sejarah 2)...
saya kuat kan je semngt cr umah..saya sorg2 je ni..saya tau saya boleh buat n saya yakin saya mampu...tp sedeh...x jmp..lalalala... lewat ptg baru mkn.. n bungkus KFC utk mkn mlm....
saya tabahkn je hati ni..saya tau ni semua dugaan utk saya mulakn hidup baru...puas cr umah x jumpa...saya bermlm di sebuah resort...sok dh nk mndaftr ni..mak pesan cube2 la tanye cikgu2 sekolh if ade umah sewa...saya pasrah je mlm 2.. ble dok2 sorg2 mlm 2 saya mula berfikir..x sangka saya boleh wat ni sorg2...kat tempat yg x pernah saya g...tmpat asing bg saya..yess farol..u did it...tahniah!!!!

isnin...bgn awal utk lapor diri..smp je kat sekolh tgh ade perhimpunan..maka saya tunggu la smp abis perhimpunan.. alhamdulillah..saya dismbut baik oleh guru besar sekolah..lps dh jmp GB dia bawak saya berkenalan dgn cikgu2 yg ade...n sekali lg bersyukur pada Allah...ade rumah guru yg kosong..maka saya dibenarkan tinggal di rumah tersebut...n rumah 2 dlm kawasan sekolah..sng je...sblh je ngan lab com ni..heheheheh....
so skang ni tgh belajar lg mengenali sekolah..saya harapkan Tuhan mempermudahkan urusan saya di sini..hrp2 sume berjalan lancar...amin...doakan kejayaan saya...

No comments:

Post a Comment