mari ikuti blog ini....

Monday, October 19, 2009

CHM......open house...

salam...nk bersihkan sawang2 ni jap..hehehe..ok CHM minggu ini agak special skit.. sbb saya menganjurkan open house... open house anjuran Hasrul, Bob n Saya n Kak Minah bertempat di Intana Ria, Bandar Baru Bangi.. ala, open house skit2 je..jemput2 kwn debat dulu.. huhuhu..so jgn la kecewa kpd sesiapa yg x mndapat jmputan..taun dpn saya jemput ye...

demi open house ini, saya gigih amik cuti jumaat lepas.. nk kemas umah katanye.. ptg khamis dh smp bangi, pastu terus kuar g beli barang.. rsnye ni 1st time nk buat open house sndr.. so mcm teragak2 jugak nk beli brg nye... tp yg pntg pandai memilih dan pastikan berkualiti...

hari jumaat seharian di imegresen kajang.. nk teman hasrul wat pasport.. tp akhirnye saya pun dgn sengaja mengisi borang dan melakukan urusan berpasport..(tgh murah ni kan...)...x tau la nk g mane kan... agaknye dh xpired pn x de cop lg kot..hahahah.....mlm tuh g ngok festival tari kat ukm.. x de yg mnrk...so layassss...

errmmm...dh blk umah kami pun berrewang la... seronok2..mcm terasa suasana raya.. potong2 bawang, potong2 buah, kemas 2 meja, goreng ayam... hahahaha.. n ketika itu harus la pelbagai aksi dan gaya.. n yg sedehnye ketupat lupe nk rebus awal2..dh selesai keje br nk rebus...kene la tunggu jap walau mata dh x tahan...

esoknye bangun terus rebus ketupat yg tak abis rebus semalam.. gigih..g kedai beli brg yg x cukup n bertungkus lumus wat kerja b4 kul 2 (open house start kul 2).... menu hari itu adelah :-

- spegeti bolognese (bob buat)
- nasi goreng n ayam masak merah (hasil gorengan hasrul,tp gune perencah jah)
- ketupat n kuah kacang n lodeh (air tangan kak minah)
- rojak buah (saya buat...nenas yg hancur itu)
- koktel saya yg sgt sdp...(smp kene g kedai lg beli bahan)
- tahu sumbat (bob penyumbat terbaik)
-kek
- air sirap jah (mule2 bandung soda, pastu soda dh abis sirap je la)

itu antara menu2 nye... mmg la nmpk mcm skit je kan, tp nk masaknye....dapur 2 je...bahagian saya mudah jah...rojak buah n koktel...yg pntg koktel sgt sedap n disukai....n plg pntg masak dengan KASIH SAYANG..baru la sume masakan terasa....

alhamdulillah..sume nye berjalan lancar..makanan pun x la membazir sgt... terime kasih kpd sume yg dtg... sori if ade kekurangan..pesanan bob "sape x dtg tahun ni, tahun dpn pn tak yah dtg"....huhuu.....insya ALLAH ade rezeki tahun dpn saya buat lg... yg nk tahu rahsia koktel....hahahaha..jgn harap la....!!!!

dan selamat deepavali kpd yg menyambutnye....special wat kawan rapat saya....
1Malaysia...

:- sori x de gambar..x smpat nk snap2..bz buat koktel (x abis2)..huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment