mari ikuti blog ini....

Wednesday, December 23, 2009

CHM...cuti2 malaysia....

CHM kali ini ala2 cuti2 malaysia... bukan la jln2 keliling malaysia pun, tapi saya amik cuti tahunan dua hari... saya dan mak pergi ipoh... umah abg saya di sana... rsnye ni 1st time saya drive sndr ke utara... bkn la tak pernah drive jauh.. (palong pun jauh gak kan...selatan pun dh pernah)... tp ni 1st time merentasi utara drive sndr... alhamdulillah selamat pergi dan selamat sampai..

aktiviti di ipoh - gerak hari jumaat, jalan sgt jam.. sepnjg perjalanan 5 kemalangan berlaku dalam jarak2 yg dekat.... saya dan emak berdoa semoga perjalanan kami lancar...

sampai ipoh hujan, so tak la berjalan sgt.. malam itu perus (abg saya) bwk g gerbang ipoh (kot nama nye)... ala2 uptown la kat ipoh tuh,.. then lepak mamak ntah kat mane ntah..

sabtu kami g teluk senangin... umah kak long... meriah rumah itu ramai org di sana... smpt bwk anak2 buah mandi pantai.... hahahah... layan je la bdk2 itu... yg pntg makan best... ketam fresh... (mak saya jugak yg tolong kopek ketam..saya tak tahu)

ahad kami berjalan di kuala kangsar... terbuka sejarah rupa2 mak ade kaitan dgn kuala kangsar... moyang saya telah berhijrah ke kuala lps perkahwinan ke-2..lbh kurg begitu la cerita nye..selabihnye nnti saya siasat...
kat pekan kuala smpt la membeli buah tangan.. mak belanja...sperti biasa... g melawat masjid dan istana...cantik!! saya suke!!!....singgah je la...hampeh punye budak....

balik dari kuala g jln2 pekan ipoh.. makan mee kari kat cina yg tarik basikal..agak famous katenye mee itu...siap ade Ac Mizal dan rakan2 artis yg lain..beratur ye nk amik seat... yg pntg sedap...yummy!!!

isnin kami tak ke mana pun sbb dh nk balik... mak n kak ida (akak ipar) masak2 kat umah dan lps makan tgh hari kami gerak blk shah alam...alhamdulillah...semuanye selamat....

oooo..lupe mk cite, smp ipoh sempat belajar buat ace cream dgn kak ida...dan kak ida smpt wat laksa serawak...sgt sedap!!!

itu jelah kot cerita CHM kali ini... ringkas dan padat.. nk cite detail pnjg nnti jadinye... yg pntg saya dapat bwak mak jln2... itu lebih utama kan....baik kan saya...saya syg mak saya....

khamis lps bday teeha..celebtrate kat japanesse restaurant... (ape ntah namenye)...HAPPY BIRTHDAY DEAR.... harap teeha suke hadiah pak su tuh.. isnin ni birthday iman plak... tak tahu nk bagi hadiah ape ni... any idea??? (teeha dan iman adalah anak buah saya)....


-----jam GUESS...saya sayang mak saya... thanks mum!!!-----

2 comments:

  1. haha...paksu bila nak CHM kat ipoh...haha

    ReplyDelete
  2. dh CHM dah kat ipoh...x sempt jln2 sgt la....next time k....

    ReplyDelete