mari ikuti blog ini....

Tuesday, January 26, 2010

CHM...upu vacay....

CHM kali ini adalah vacation di PD....( saya sgt GIGIH )... baiklah mari kite mulakan minggu yg meletihkan, tp percayalah ia smthng yg sgt seronok dan kenangan indah sgt!!!!!

jumaat
perjalanan bermula dari bumi UKM. Cik Yam Chong (nama baru neo) dinaiki oleh daniel chong , nash n black jelatang (black jugak plg lmbt). dr bangi ptg itu hanya 2 kereta (cik yam n babi lembab). alhamdulillah perjalanan lancar dan smp di PD lbh kurg jam 1700. kami menginap di Palm Spring. (ezly dan smp dulu ngan aria).

lps rehat2 dan minum petang, kami memulakan aktvt. terus terjun di sand pool. mandi2, jerit tawa, game n human statue. dan yg paling penting adalah fotoshoot. di segenap sudut kami beraksi. yeaahhhh!!!!

mlm tuh after dinner kami dok di apartment sahaja sementara menunggu yg lain smp ( bob n faizie yg mmbawa lbh ramai lg rombongan). permainan mlm itu adalah taboo (tak igt sape mng n D&D yg dimenangi oleh group saya (me, black, nash n jojo)..hebat2!!! selebihnye adalah berbual, fotoshoot, makan dan pillow talk!!!errrrrmmmmm.....

zzzZZZzzz

sabtu
pagi2 saya dh bangun mncari sarapan utk bersama ezly n daniel. tak la jauh2 nk cari kan, beli akak2 yg mnjual di tepi jln je. nasi lemak. lps breakfast, kami bakal memulakan aktvt pantai. kami bergerak ke teluk kemang. tempat biase. smp je sana igt sume nye berlari-lari la turun air. rupe2nye ttp sesi bergambar dahulu. habis la pelbagai posing. kemudian baru la nk mandi dan manja2 dalam air. aktvt wajib adalah banana boat n mencube smthng baru iaitu donat boat.lagi best kot. mcm lebih xtreme. hoyeeaaahhhh!! acara regu dalam air pun ade. tanam2 bagai. mandi mmg ak ingt. kejap naik, kejap trn, naik balik, berendam smp kecut dah!!!

petang after lunch kami pulang ke apartment. tp bukan utk berehat. aktvt di smbung di sand pool sekali lg. dgn badan yg dh kene sunburn ni ttp menyambung aktvt. ntah mcm mane tetiba ace plak acara renang berirama. tetibe shj n tetiba ade ahli kumpulan. saya, nash n daniel satu kumpulan. dan ktorg menang utk pertandingan renang irama ni dan membanggakan lagi saya sbg gimnas terbaik (hasil muke fake)..hahahahaha....nk separuh mati dh wat formasi dalam air. siap pusing2, lompat2 bagai... ape yg pntg adalah fun n family value!!!

malam pula adalah kire seperti acara kemuncak vacation. Anugerah Laha Akasia 2009. (mls nk xplain anugerah ni, nnti korg google sndr k). thn ni malam anugerah adalah sekali dgn bbq. smbil bakar2 ayam mjlis anugerah dijalankan. tetibe saya dan aria bertindak sbg pengacara. habut la ape pun jadi. hahaha..ooo..lupe, malam itu juga adalah dikire malam keluarga. setiap keluarga ade tema masing2. (chong, bracho, dolce, jannah, jelatang dan lain2)... sume berpakaian ikut keluarhga.. keluarga harus la sng je kan..2 je ahli nye... (baju bandung katenye).....hahaha...sekali lg Cel Bed adalah milik saya..celake sgt kan...MAKA DGN INI SAYA UMUMKAN BAHAWA SAYA TIDAK AKAN BERTANDING LG BG KATEGORI INI!!

ahhamdulillah, semua berjalan lancar even over run. dgn gelagat khalis lg, mmg fun. pengakuan bagai la kan. majlis ini juga buat menghargai semua yg ade dlm keluarga UPU ini. terima kasih kalian...

tgh malam aktvt hanya dalam apartment. borak2, sembang dan zzzZZZzzz....

ahad
celik je mata saya dh dgr suara riuh dari bawah. terus bgn dan menyertai mereka yg sdg bermain card (bkn judi u olss). game dgn penuh perasaan. menguji ketangkasan dan fokus kite. hahahaha....

aktvt pg ni akan di smbung di sand pool. sume bangun selepas mak ayam fazura bertempik kan.. breakfast di tepi kolam. aktvt pg ni lebh kpd akasia lawan alam. game regu dan tarik tali dalam air... yg pntg ALAM mng....hahahaha....

lbh kurg jam 1200, kami pun bersiap2 nk check out. dh siap2 kemas sume berjalan la kami pulang. spt biase pengakiran nye adalah muhasabah diri dan sesi bermaafan. pntg bagi mengukuhkan lagi ikatan keluarga ini.

kami singgah makan di r&r seremban sblum semua menghantar balik ke UKM.. alhamdulillah Cik Yam selamat mebawa semua ahlinye pulang dgn selamat.

- even UPU selalu berkumpul, tp cube bayangkan semuanye berkumpul.. (faizie yg melompat bile mng game, khalis menghanjing, ezly memekik kejutkn bangun pagi, gelak tawa) seronok!!!!

- percutian ini sesungguhnye mengeratkan lagi hubungan kite. meningkatkan daya saing utk terus maju di samping menghargai penat lelah semua dalam berdebat

- terime kasih pada semua yg hadir dan menjayakan vacation kali ini. insya ALLAH next time kite bersama lagi

- saya sayang anda semua!!!!

- keluarga chong - shasha louisa chong, carlos daniel chong dan cik yam sbg harta pusaka....hahahahha....

- saya sgt letih dan sunburn!!!!









1 comment:

  1. saya bergenang air mata gembira tatkala membaca entry ini..sebab anda melebelkan kereta saya BABI LEMBAP!pundek ko kan???wakakakkakaka

    ReplyDelete