mari ikuti blog ini....

Monday, April 12, 2010

lelah.....

Pernah tak korang rasa penat sgt..padahal tak buat pae2 pun..bukannye g bersawah pun..tp diri ni rasa penat yg teramat…

Saya benci bile mcm ni berlaku..tetibe saya rasa mcm lemah sgt… dalam otak ni mcm2 berfikir…tp masalah nye saya sndiri tak tahu ape sbnarnye yg betul2 saya fikirkan…. Badan rasa lemah longlai..tak larat nk agkat tangan pun kadang2… focus hilang n sgt tak dapat nk menumpukan perhatian…. Otak sebenarnya kosong… tp ade byk suara2 yg berbisik dgn pelbagai kata (infiniti sgt)….

Skrang ni mc made symptom utk saya kea rah begitu…ble otak saya mula jam untuk berfikir… ble saya hanya diam… dan bile saya hanya rasa diri saya.. ape tuh????


saya lelah dgn semua ni

Sekian sebelum lbh mengarut…..

CHM.....

CHM kembali bersiaran…dh lama CHM tak de kan…rindu tak??

CHm bermula jumaat after blk keje..bersama housemate tersayang g makan sate samuri..tetibe teringin katenye.. n sumpah saya tak akan jejak samuri buat seketika sbb peristiwa yang berlaku… sgt down sbb pekerja samuri berusaha untuk memecahkan lobang saya… celaka mereka… hahahaha… sempat juga bersiar2 di kawasan sekitar…

Malam tuh gigih ke LCCT…(memandu dgn hati gembira…lalalala…) kelibat malhluk mokMok tibe jam 12lbh kurang…selamat kembali ke semanjung rizal…. Sbb sok die nk exam maka malam tuh balik umah je…zzzZZZzzz….

Hari sabtu bermula spt biasa… bob sibuk nk cat bilik.. so tak de la aktiviti kemas umah kan…saya pun byk menghabiskan masa atas katil sajokkkk…. Ptg sabtu ke pasar malam… nasi kerabu wan atiq!!! Sedap!!!! Dh lama tak makan wan atiq kan… walaupun bersesak menunggu, tp berbaloi la…

Malam saya, rizal n shy menonton clash of titans… 3D bagai… gigih la kami ke pavi sana… after movie tak kemana pun.. sbb letih maka lps minum2 kami pulang ke rumah…sempat jugak la borak2 before tdo.. (selamat katil tak patah…hahahaha)….

Ahad memulakan hari dgn ceria… tdo kul 4 lbh pun ttp bgn awal… katenye hari n ink masak2 kat rumah n saya malas nk masak… so saya just kemas2 umah je.. mereka2 yg lain sibuk la membeli barang dan masak2 bagai… saya hanya mampu sediakan telur dadar saja… =)

Ptg kami berkareoke…walau pun peristiwa berlaku dalam perjalanan nk berjimba, tp semua nya berjalan lancer… tak la menyumbang kan lagu tp hanya menumpang lagu org je…hahahahah….yg pntg saya suke…kate ko!!!! Egokah Aku – wali….

Malam terus balik umah… sok mahu kerja… so just bermalas di rumah bersama rakan2 serumah…. Saya sayang mereka….!!!!

Hari ini hari Isnin..lbh kurang minggu ke-2 kerja baru…(tolak dua hari lapor diri)… setakat ini semuanya berjalan lancar.... =)

Semoga akan terus menjadi baik untuk hari2 mendatang… insya ALLAH….


canda tawa, ketawa duka.....

Memulakan hari isnin dgn perpisahan….sedeh la kan…apa kan daya… yg dtg ttp kene balik gak kan… errrrrmmmm…. Gigih menaip pun sbb mahu melawan kesedehan.. I doa kan yg terbaik utk u… selamat dtg n selamat balik…selamat bershopping!!!!!

Wednesday, April 7, 2010

rasa cinta bahagia....

kalu nak bunuh CINTA, pasti ia terus mati
sbb kalu kite bunuh lite2 jah takut nanti CINTA itu menghantui kite

kalu kite SAYANG akan CINTA itu, maka berusahalah sebaik mungkin agar kite rasa CINTA sperti ape yg kite mahukan.

Andai kata CINTA itu membuat kite bahagia, biarkh saja kite sendiri mengetahuinya
AKAL lebih bijak menafsir
biar pahit derita, hanya kite sahaja tahu rasanya

sanggupkah kite bertahan kerana CINTA
kalu itu kehendak RASA......apa kan daya.......


....luahan tanpa perasaan....

Tuesday, April 6, 2010

perasaan..

masih x de perasaan nk update blog...
malas nk menaip kot...(padahal mmg keje kene menaip ni)
biar lah otak ni digunakan utk fikir buat kerja jah..
ape yg berlaku disekeliling seperti biasa sajok....
meneruskan kerja spt biasa...


nnti smbg lagi k...

Friday, April 2, 2010

se-SAWANG...

blog ni sgt bersawang ye....byk CHM tertinggal...kpd sesiapa yg stil ikuti blog ni terime kasih sgt2...neway skrang saya dah kerja baru...skrang saya dh mula membina kerjaya...doakan saya semoga berjaya di tempat baru..insya ALLAH......nnti kute smbg lagi k...


al-fatihah buat din beramboi...

Wednesday, March 10, 2010

bersiaran...

yeahhhhh!!! internet telah berfungsi. baru la ade perasaan nk menulis dan sebagainye. at least ade la keje skit nk buat selain hanya menatap screen laptop ni kan.

ok, CHM dh byk tertinggal. kalu nk cerite sure byk ruang. lgpun tak byk perkara berlaku. sekadar menjalani kehidupan spr biasa. shah alam, bangi dan kuala selangor. kalu jauh pun blk melaka. tu je la.

dalam beberapa minggu ni juga pelbagai perkara berlaku (td ckp menjalani hidup spt biasa)....hahaha...propa je kan....

bukan dalam diri saya je. melibatkan rakan2 sekeliling. ade yg baru kerja, berhenti kerja, yg tunang dan tidak kurang ade yg nk berkahwin. tahniah saya ucapkan buat semua. ape yang diharapkan kalian sentiasa sukses walau ape pun yg kalian buat. even buat jahat sekali pun buat jahat betul2.hahahaha....

saya? errrrmmm... ntah la. mengalami episod kegagalan. tibaaa jah. bukan rezeki saya utk capai apa yg saya nak skrang ni.mungkin DIA nk tunjukkn kat saya ada sebb kenapa semua ni berlaku. DIA maha adil dan maha mengetahui kan. mungkin ada jalan terbaik utk saya dihadapan. cume kene lebih gigih nk sampai ke jalan itu.

buat masa sekarang ini, saya masih lagi bersyukur kerana DIA memberi peluang buat saya utk masih bernafas. masih berpeluang utk menikmati dunia ciptaan NYA ini.

akhir2 ni juga, mcm2 yg ada dalam otak ni. memikirkan utk berpindah if dpt kerja baru, cik yam yg baru je sembuh sakit, pastu nnti ade reunion sekolah rendah yg mcm tak perasaan sgt, cinta hati (sape??? verangan), duit tak cukup (sentiasa)... hahahaha.. mcm2 kan. bukan lah masalah besar sgt. cume bile asik berfikir je nnti jd gile. tu la akibatnye duduk sorg2. mmg boleh jadi gile. hahahaha

ape2 pun tak sabar nk tunggu ahli baru keluarga Mustafa. yeaahhh!!!
pak su sayang semua!!!!

lalat, jangan kacau (3x)
saya ada yang punya

Thursday, February 25, 2010

hoping for miracle....

Tibe2 di kala ini terasa ingin menulis. Mungkin sbb malas nk buat kerja dan malas nk bercampur gaul dgn masyarakat. Maka dok menghadap pc ni dan menulis.

Kebelakangan ini saya sgt berharap satu keajaiban akan berlaku dalam hidup ini. Mungkin satu perubahan baru kepada diri saya. Tp mcm dh penat menanti, so mungkin bukan rezeki saya. Bukan rezeki juga bermaksud kekecewaan berganda bagi saya. Bermula dgn Malaysian top host 2010.

Ye2, saya hantar penyertaan thn ni. Jgn nk ckp saya berangan ye. Sbb saya hantar bkn la utk tayang muke kat tv. Tp bidang ni adalah smthng yg saya minat dan saya tahu saya boleh buat kerja ni. So sape2 nk maki saya sbb tak sedar diri or berangan, meh sini saya tampar muke anda. Errrmmm.. maybe saya belum cukup bagus untuk mnjd finalis spt mereka yg 10 itu. Tahniah buat kalian. Yeaahhh!!!

Telah termaktub bukan rezeki saya thn ini. Muhasabah diri, mungkin ade kekurangan yg perlu saya baiki. Mungkin juga ALLAH telah membina jalan yg lebih baik buat saya. So jgn putus asa, terus kan berusaha mencari satu jalan terbaik utk diri sndr. I LOVE ME!!!

Ok, stakat ini sahaja. Minggu ni saya mahu mencari kegembiraan. Tolong gembira kan saya