mari ikuti blog ini....

Monday, November 2, 2009

PERANG!!!!

lately saya sgt geram ngan housmate saya..geram ye u olss...nk cite sume yg telah berlaku pnjg sgt.. tp saya mengalami masalah dalaman utk berhadapan dgn sume ini...

pertama, kdg2 saya x de kekuatan utk menegur..sbb bagi saya saya puas hati sndr bile saya sndr kemas umah...

kedua, saya tahu bile sebutir saya menegur ia mungkin akan jd pergaduhan...al maklum la mulut ini laju bile berbicara...susah nk kawal u olsss...

ketiga, saya sndr kdg2 buat salah..tp tak la seteruk die...contohnye..kdg2 saya pun meninggalkan pinggan kotor.. tp saya letak kat sinki (x la tinggal semangkuk meggi yg x abis dpn tv)... kemudian saya buang dulu sisa makanan baru la letak dlm sinki ( x la air milo sampai berbau dpn tv)....dan paling teruk pun saya tinggalkan bekas kotor x smp sehari..selalu nye bile mkn tgh mlm n mls nk basuh...tp saya basuh esok pgi nye cpt..(x la smp ade pinggan kering dalam billik)...eeeuuuwwww.....

utk pengetahuan semua, housmate saya seorang guru bergelar ustaz di sekolah ape ntah..pnjg namenye..... tp kalu begini la perangai nye..x tau la nk ckp ape.. saya mengaku saya pun ade sepah2 barang jugak..tp x la pengotor mcm die.. nk masuk bilik die kene ttp hidung..even pintu bilik die terbukak pun boleh bau satu umah...febreeze...

stakat ni saya hanya berdiam...ntah la..x tahu nk buat ape...saya masih bersabar......help me!!!!!!

tp skrang saya isytihar perang dgn housmate saya... x nk tegur ni n saya akan ambik tindakan utk sedarkan die.....kuatkan semangat FAROL!!!!!

CHM....

CHM.....kali ini CHM bersama ber4..rsnye mcm selalu je ckp bersama ber4.. tp sbnrnye bkn cukup ber4 pun...ade je yg hilang.. tp kali ini wanita watak jahat dari perlis itu turun ke bumi bangi.. maka ble ber4 bertemu dan maka itu ber4 beraksi lah..ape tuh...lalalala...

aktiviti di mula kan dgn sembahyang jumaat di masjid ukm.. memohon berkat dari Ilahi agar di selamatkan segala perjalanan..katenye... (leher saya sure teleng kalu kat masjid ukm...lazat sumenye.....) lps jumaat konon2 nk menikmati pecal lele tp malang nye nasib sbb tutup... (pecal lele kat hentian kajang sedap...) aktiviti ptg itu adalah karoke n boling... ala, kat metro point jah... x ke mana pun... yg pntg boleh gelak2 kat boling smbil ade sekumpulan yg x reti main boling di lane sebelah... hahahaha....

lupe2..actually on dat day, saya sgt la sakit perut.. food poisoning... tp ttp gigih bergelak ketawa n menyumbang suara sambil menekan2 perut..hahaha...ptg tuh after boling br la ke klink amik ubat....mlm itu dinner kat mcD...kesian wanita watak jahat dari perlis.. yela sana x de mcD..so ble dtg cni nk la mkn mcD kan...sedeh la ko!!!

selesai mcD, kami blk umah n siap2 utk aktiviti malam yg membawa ke tgh malam n pagi...aktiviti ini di namakan menggasing (hanya leha yg boleh buat)....tp gasing malam ni mcm semput je sume.. so kami blk awl..x gigih nk tunggu smp abis... (walau dalam keadaan masih sakit perut)....

catatan dalam sejarah, kali ini tidak ke tempat abdai...(pelik tapi benar)..kami just lpk at burger mama di ampang..yeeaahh!!!dpt pecal lele...sdp gak la pecal lele kat situ.. n leha membalut muke dgn plastik setebal 6 inci...

selepas itu kami pulang ke taman tenaga (percaya atau tidak itu la hakikatnye)....seyes sume muke x larat... kamal drive blk..."sape tdo dalam kete, aku simbah ngan air 100Plus ni"..amaran wanita watak jahat...maka bersengkang mata la sume...

blk umah zzzZZZZzzz.....

esoknye (sbtu)..sume bgn lambat, kul 10 lbh kot baru terjg... letih katenye sume... breakfast cucur buatan tangan wanita suci kalung sorban (ape tuh??).....

lps breakfast bagai, siap2 nk kuar...nk marathon muvie katenye...setelah dipk2, akhirnye alamadan jugak mnjadi pilihan.. 2 mvie scr marathon... time traveler's wife n papadom.... terbaik la!!!!

pas mvie lpk2 jap alamanda n pastu terus g dinner kat nim's (cmtu kot ejanye)..menikmati soda gembira, nyiur melambai n air ape ntah satu lg... seronok la kami bergelak ketawa..yessss... gelak kami lebih kuar dari hujan yg mencurah itu...

selesai bergelak tawa dan bergurau senda berakhir la aksi ber4 kami...sume pulang membawa haluan masing2...(sume saya hantar ke haluan masing2)..hahahah...n saya spt biase balik ke s alam...

smp umah je ..."ni baju kotor ke? (mak ckp sambl menunjuk beg biru itu)..lain kali hantar baju koto ni blk umah dulu, br la nk kuar g mane2..ni x hari ahad br nk bawak balik baju kotor".....dalam hati saya berkata..."baik mak"...

: x de gambar la u olss..nk upload kat lab sekolh ni lmbab sgt...ngok kat FB jah..nnti i upload lg...


Monday, October 26, 2009

bayang-bayang...

kadang2 suatu yang paling kite suke, sayang or cinta adalah smthng yg kite tahu hakikatnye kite tak kan dpt... itulah dinamakan mengejar bayang2.. cubelah kejar dan tangkap bayang2... walau dalam mimpi sekali pun bayang2 akan ttp jadi bayang2... tak mungkin bayang2 itu dtg menyerah diri..

tp kenapa kite nak sgt kejar bayang2 itu???.... terus berlari, mencari dan menanti bayang2 menjadi pasti..sudehhhh!!!!....

tp juga, sambil kite kejar bayang2 itu, ia membuatkan kite gembira.. sebab ia seolah2 kite berfantasi sndr bahawa kite sedang mencapai smthng yg membuatkan kite bahagia.. dan kebahagiaan itu adalah smthng yg mmg kite suke sbb kite sayang pada smthng yg kite cinta...errrmmm...

tp harus kite igt, hakikat dalam kehidupan... bayang2 tetap jd bayang2.. maka jgn nk asik berangan kejar bayang2.. sbb nnti jatuh tersungkur... terus kan berlari... biar la bayang2 jd teman yg setia.. dan bila bayang2 telah bersatu dgn jasad....maka mati la sbnrnye...hahahhaha...x de kaitan...

ape pun hakikatnye.. jgn lelah utk berlari..

lelah...

aku dh penat berlari
aku nk rehat rehat tapi tak mahu berhenti
takut nnti aku tak sampai ke destinasi

aku pun tak tahu ape sebnrnye kat hadapan
hanya sekadar memasang impian
ntah mungkin bisa jadi kenyataan
kalu benar menjadi realiti
belum pasti seperti dalam mimpi
hakikatnye, Tuhan sahaja yang tahu

lari, lari, lari, lari, lari...
STOP!!!!
ape dah jadi pada sejarah?
tak kan nak tinggal kan mcm itu sahaja??
eeerrrrmmm...
semua itu dah berlaku kan..
biarkan sahaja
amik yang baik je..
buruk2 simpan jadi teladan dan kenangan

hati berbisik
otak manafsir
memikir jalan terbaik untuk terus berlari
memilih jalan terbaik untuk dilalui

patutkah aku terus berlari?
atau berhenti?
atau berehat?
atau mungkin patah kembali..?

tak mungkin la nk berhenti kan..
patah kembali??...big NO...
tapi sumpah dh tak larat nk lari
eeerrghhh!!!
nk dukung bleh??
gediikkkksss....

jadi
teruskan lah berlari
mengejar yang tak pasti
tapi percaya pada hati
n of course Ilahi
ade sesuatu yang menanti
ape tuh??sgt misteri...

ok..
hentikan semua ini
aku dh geli dgn diri sndr
berangan je dr tadi..
sedeh la...!!!

CHM ...kenduri di palong...

CHM kembali !!! CHM kali ini adalah pulang ke kampung sbb ade majlis kenduri di rumah jiran di palong... ok, bermula dgn jumaat.. spt biase jumaat ptg saya sudah berada di rumah. petang itu kuar ngan my mum n aish. g s alam untuk bbrpa urusan. saya kan mmg suke jalan ngan mak saya. dh selesai sume blk la ke rumah semula...

malam itu, teman kak long jmp client kat bora ombak utk 1st projek butik die. huhuhu... saya pn ala2 pak abu sudah.... tp utk wedding tuh gamaknye saya terpaksa turun padang n tolong sama.. i like.... i kan adik yg baik..

esoknye kami bergerak balik palong, dalam kul 10 gerak n sampai palong dalam kul 1 lbh..ngam2 waktu makan.. masuk umah jap.. nature call katenye sume.. n terus ke rumah kenduri.. spt biase la, mesti saya kelihatan pelik.. dh la x menolong spt anak mude lain, dtg smart2 (kmpung je u ols).. salam tuan rumah, tegur2 jiran tetangga, makan2, amik gambar n balik umah..yesss.. itu la ank cik kam.. actually dari dulu lg, if ade kenduri kat kampung saya jarang g.. saya akan dok umah je la.. ape yg saya tau nnti ade org anta lauk.. n saya makan..yesss....

tak lama pun kami dok umah kenduri tu.. baik kami blk teratak kesyangan kami n rehat2.. n ade kek yg pelbagai yg dibawa oleh kak ngah.. sempat la rehat2, ngumpat2 n sebagainye...

ptg tuh blk singgah jap kat kuala pilah..kampung mak cik saya.. "adie, rambut pendek ni dh macam rupe aboy"... saya dh risau dh bile mak cik saya ckp mcm tuh.. takut nnti berjurai air matanye trigtkan anak nye itu...selamat la keadaan terkawal.. oh, mak cik ku, dh dr benih yg sama, sah2 la kami serupa...huhuhuhu....

sepanjang jln balik ke kota kemuning, kak long drve sorg2..cian die.. saya kdg2 terlelap jugak.. x tahan ye mata ini.. ampun ye kakak ku...

malam minggu lps saya x kuar ke mana pun.. since kwn2 saya x de kat sini leha plak nk stdy, so saya dok umah je la..anak yang baik...

so, itu la CHM kali ini..dan untuk 2-3 minggu akan dtg CHM nye same shj coz mak dh pesan tarikh2 utk blk kenduri... sblum blk kuala sngor pun mak pesan blk utk g kenduri..baik mak....hehehe...

Thursday, October 22, 2009

Ketidak Stabilan .....

hari ini terasa sgt ingin menulis... tp x tau ia akan di post atau tidak... biase la, kalu bkn post CHM, tulisan sure utk feeling manja n saja menaip sebab nk meluahkan perasaan.. geliiii la...

semalam saya call nina raouf, panas telinga nk dgr die ckp... n harus la carutan demi carutan utk satu sama lain... bkn ape kdg2 carutan ini pntg utk sedarkn diri sndr... mcm lebih kurg nasihat kwn2 buat kwn2, cume dlm bahasa lain nye di panggil carutan sbb ia keluar secara berpuaka dari mulut puaka itu... (nk marah aku??? aku x jejak taman tenaga...)

ok2... kembali pada pokok cerita, ade bbrape teman saya menegur "nape lately mcm agak sensitif n emo??"....ye ke?? saya emo ke skrang???....ble pk2 balik ada la sedikit terasa begitu... nape erk?? hormon x stabil kot... hahahaha... ntah la, x tau nape... sbb sejak kebelakangan ini if sm1 tegur saya sure saya cpt terasa... nk marah la, sedeh la n kdg2 bende kecik pn mcm besar je... cmne tuh??? so, utk seketika, saya rasa saya perlu asing kn diri saya dari masyarakat sekeliling.. saya nk berhibernasi... katenye... n kpd ms nina mybe saya x kan jejak tmn tenaga utk bbrape minggu..(ko caya je la kata2 aku ni kan)...

beberapa lg cerita sedeh nnti saya smbg....mmg saya n sedeh sgt senonim.... sedeh la ko FAROL.....

Monday, October 19, 2009

CHM......open house...

salam...nk bersihkan sawang2 ni jap..hehehe..ok CHM minggu ini agak special skit.. sbb saya menganjurkan open house... open house anjuran Hasrul, Bob n Saya n Kak Minah bertempat di Intana Ria, Bandar Baru Bangi.. ala, open house skit2 je..jemput2 kwn debat dulu.. huhuhu..so jgn la kecewa kpd sesiapa yg x mndapat jmputan..taun dpn saya jemput ye...

demi open house ini, saya gigih amik cuti jumaat lepas.. nk kemas umah katanye.. ptg khamis dh smp bangi, pastu terus kuar g beli barang.. rsnye ni 1st time nk buat open house sndr.. so mcm teragak2 jugak nk beli brg nye... tp yg pntg pandai memilih dan pastikan berkualiti...

hari jumaat seharian di imegresen kajang.. nk teman hasrul wat pasport.. tp akhirnye saya pun dgn sengaja mengisi borang dan melakukan urusan berpasport..(tgh murah ni kan...)...x tau la nk g mane kan... agaknye dh xpired pn x de cop lg kot..hahahah.....mlm tuh g ngok festival tari kat ukm.. x de yg mnrk...so layassss...

errmmm...dh blk umah kami pun berrewang la... seronok2..mcm terasa suasana raya.. potong2 bawang, potong2 buah, kemas 2 meja, goreng ayam... hahahaha.. n ketika itu harus la pelbagai aksi dan gaya.. n yg sedehnye ketupat lupe nk rebus awal2..dh selesai keje br nk rebus...kene la tunggu jap walau mata dh x tahan...

esoknye bangun terus rebus ketupat yg tak abis rebus semalam.. gigih..g kedai beli brg yg x cukup n bertungkus lumus wat kerja b4 kul 2 (open house start kul 2).... menu hari itu adelah :-

- spegeti bolognese (bob buat)
- nasi goreng n ayam masak merah (hasil gorengan hasrul,tp gune perencah jah)
- ketupat n kuah kacang n lodeh (air tangan kak minah)
- rojak buah (saya buat...nenas yg hancur itu)
- koktel saya yg sgt sdp...(smp kene g kedai lg beli bahan)
- tahu sumbat (bob penyumbat terbaik)
-kek
- air sirap jah (mule2 bandung soda, pastu soda dh abis sirap je la)

itu antara menu2 nye... mmg la nmpk mcm skit je kan, tp nk masaknye....dapur 2 je...bahagian saya mudah jah...rojak buah n koktel...yg pntg koktel sgt sedap n disukai....n plg pntg masak dengan KASIH SAYANG..baru la sume masakan terasa....

alhamdulillah..sume nye berjalan lancar..makanan pun x la membazir sgt... terime kasih kpd sume yg dtg... sori if ade kekurangan..pesanan bob "sape x dtg tahun ni, tahun dpn pn tak yah dtg"....huhuu.....insya ALLAH ade rezeki tahun dpn saya buat lg... yg nk tahu rahsia koktel....hahahaha..jgn harap la....!!!!

dan selamat deepavali kpd yg menyambutnye....special wat kawan rapat saya....
1Malaysia...

:- sori x de gambar..x smpat nk snap2..bz buat koktel (x abis2)..huhuhuhu...